Thursday, July 25, 2013

Eesti Juunior tšempion

Kuni eelmise nädalalõpuni olid meie elu märksõnad: suur tööpõld enne pikka suvist puhkust + talendiakadeemia lõputöö ettevalmistused + turundus õppekava esitamine kinnitamiseks, Lucky agilitytrenn, pulmade organiseerimine, Emma Haapsalu spasse saatmine, Lucky näitused Lõuna- Eestis. Märksõnad ei ole tähtsuse järjekorras!

Nüüd on märksõnadest üks sõna vähem ehk siis Lucky suviste näituste juurde võib kirjutada DONE! Ja samasuguse linnukese võib ka meie eesmärgi ette teha. Luck-poiss ehk ametliku nimega Toalmark Kiss Good Luck on nüüdsest Eesti Juunior tšempion.

Kõigest lähemalt:
Reede lõuna ajal startisime Tallinnast Tõrva poole, kus meil oli broneeritud öömaja. Pean kohe mainima, et ma naudin sõitmist lõunasse läbi Rapla- Türi-Viljandi. Igatahes Tõrvasse me jõudsime õhtu 5 paiku, tehes väikese söögi- ja pissipeatuse Viljandi paadimehe juures. Tõrvas võttis meid vastu äärmiselt sõbralik Barclay de Tolli hotell. Juba teist korda sel aastal lõunas olles tundub mulle, et Lõuna- Eesti inimesed on äärmiselt sõbralikud ja suhtlemisaldis. Tundub, et Lucky harjub järjest enam mõttega, et ka võõras kohas on võimalik magada. Lucky pettumuseks oli meie toaaken aga nii kõrgel, et väljavaatamiseks ei piisanud ainult tooli asetamisest akna alla, tuli ka kikivarvukile tõusta :)

Laupäeva hommikul asusime Valga poole teele. Näitusekorraldaja kiituseks - abistavad viidad tee ääres olid igati abiks. Ma poleks vist eales seda staadionit sealt Valgast üles leidnud, sest lisaks ühesuunalistele teedele toimus linnas ka suurejooneline teedeehitus.

Valga näituse kohtunik oli Manola Poggesi (Itaalia). Sümpaatne ja lõunamaalasele iseloomuliku suhtlusstiiliga kohtunik. Lucky pole vist kunagi ühtegi kohtunikku nii palju musitada saanud. Kirjelduslehte kättesaades sai selgeks, et kohtuniku põhiline aur läkski koera kallistamise ja musutamise peale, sest kirjelduslehel on napilt paar sõna: typical head, proportions of body are good, good topline, correct coat for age, moves free, excellent temperament.

Tulemus: TPJ, SP 1, SK, PI 2, JUN SERT.
Selle tulemusega võitis Lucky oma kolmanda JUN SERTi ja saame kinnitada Eesti Juunior tšempioni tiitli.

Ühe hea kogemuse võrra saime veel rikkamaks. Nimelt suutis Läti isane veterankoer tungida (no ikka omaniku käe läbi) võimalikult lähedale (et mitte öelda, et läti koera koon oli eesti koera saba all) ja sellega rikkuda meie näituseseisaku. Ei taha süüdistada teisi, sest meie peame olema valmis sellisteks olukordadeks, aga sel korral me seda kindlasti ei olnud. Igatahes arvas Lucky, et too tore koer tahab mängida ja nüüd on see aeg kätte tulnud. :)

Valga näitus läbi, suundusime Tartu poole, kus meil oli järgmine majutus lahkete Tartu inimeste pool.

Pühapäeva hommikul suundusime Ülenurme näitusele, kus kohtunikuks oli Des Manton (Iiri). Ma ei tea, kui viisaka mulje sa endast jätad, kui kahe tõu hindamise vahel suitsetad ringis ringi jalutades ning annad ringikorraldajale loa alustada uue tõu hindamisega hetkel, mil sul on suur kringlitükk näpus. Lucky lauale tõstmise hetkel oli härra Des Mantonil suu pungil kringlist ja üritas läbi hammaste ja kringli minu käest küsida koera vanust ning vastust edastada lauda. Kuna ma ei ole ära õppinud emotsioonide mittekajastamist oma näos, siis härra Manton vist luges seda kõike minu näost välja ja üritas suutäis kringli ja kätega vehkides pobisedes vabandada.

Jooksime oma tavapärases tempos, mis minu meelest paneb Lucky parajas tempos jooksma, mitte löntsima (kui selline sõna üldse eesti keeles olemas on). Igatahes arvas kohtunik, et inglise kokker ei ole jooksutamise koer ja tempo tuleks maha keerata. Nii me siis jalutasime seal ringis. Seisma paneku ajal vangutas kohtunik pead ja mina juba arvasin, et no, kui saame hindeks "hea"on ka hea :)

Kirjeldus: 12 months, red!!! (icc), presents nice profile, good skull, clean mouth, ample neck, ok angels front and rear, good topline, OK tailset and moves much better when moves correct speed.

Tulemus muidugi üllatas: VSPJ, SP 1, PI 1, VSP

Ülenurme näituse positiivne külg oli see, et kõrval oli kohe ka agilityvõistlused, millele sai kaasaelada ning kokku saime ka Lucky õega.

Koju Tallinna jõudsime 2 paiku päeval mõlemad surmväsinuna :) Aga seda väsimust ei olnud kauaks. Mõtted liiguvad uute eesmärkide poole.

1. Mida võiks tähendada "clean mouth"? Hambutu?

2. See oli ka minu esimene mõte, et kas tõesti ei leidnud kohtunik aastase kokkeripoisi suust mitte ühtegi hammast :) Või siis arvas kohtunikuhärra, et koerpoiss on hommikul kenasti oma hambad ära pestnud. Sa siis nüüd aru neist kohtunikest :)