Friday, November 23, 2012

Mul on maailmale nii palju öelda



Nüüd tänu kahele spanjelile tean, et spanjelitel on maailmale palju öelda ja nad hakkavad kohe päris varajases eas oma arvamust kõvahäälselt avaldama. Seni arvasin, et see on vaid ühe isendi- Emma kummaline kiiks. Emma kasvataja Maarika väitel oli Emma üks suurimaid kisakõrisid oma pesakonnas. Siinkohal tuleb kohe ära öelda, et tegemist ei ole koerte tavapärase haukumisega vaid pigem sellise omapärase täishäälikute kombinatsiooniga. Sellega ma olen juba harjunud, et Emma igal sobilikul ja ka sobimatul hetkel midagi öelda üritab. Nüüd on chatty-klubiga liitunud ka Lucky. Hommikul ärgates kuulan ma ära mõlema koera unenägude kirjeldused, aga võib olla kommunikeeritakse mulle hoopis midagi muud. Infosaaja on aga tavaliselt unine ja hommikuti vägagi selektiivse kuulmisega. Seega, olen neile öelnud, et olulist infot palun mulle hommikuti mitte edastada. Tavaliselt on neil nii palju rääkida, et isegi õue minnes kajab maja koridor nende haigutustega segunenud häälitsustest. Olgem ausad, kuna hommikusele jalutusele minnes on kell üsna vähe ja enamus rahvast magab, siis on ikka piinlik küll lipsata läbi koridori kahe üürgava koeraga. Samas on ka see väga armas ja naljakas, kui nad koonud püsti ja mokad torus tahavad kõigest väest midagi edasi öelda.
Tsikid-prikid õppetrikid
Kuna spanjeli kahe pika kõrva vahel olev mõistus vajab nuputamisülesandeid, siis olen järkjärgult andnud Luckyle erinevaid ülesandeid puremiseks. Lisaks sellele, et ta oskab suurepäraselt ja viieliselt istuda, oskab ta nüüd ka korvi ronida. Ühel lõunapausil õpetasin selgeks ka keerutamise. Spanjelite puhul kehtib ikka reegel, et toidu nimel on nad võimelised kasvõi kõrvadel seisma.  

No comments:

Post a Comment